Fyra veckor kvar i paradiset

Lite småstolt över mina bruna ben - ni som känner mig vet att jag ALDRIG brukar bli brun men nu så.. :)
Min snygga man..
Tröttaste och sötaste bebisen under kvällens middag.. 
Precis hämtat en trött Svante från föris och är på väg till Kai:s (en restaurang på stranden) för att äta lunch med några föräldrar och barn, sen vart det även sol och bad några timmar.. 
Hej på er..
Redan hunnit gått 5 dagar sedan jag bloggade sist, sorry för dålig uppdatering i veckan men tiden bara försvinner och på kvällarna är jag oftast helt slut.. haha Solen tar inte bara på de små utan även på oss vuxna, plus att Aston är som en klocka och vaknar 05,30 VARJE morgon, ibland ännu tidigare. Dessutom äter han 1-2 ggr/natt så jag får aldrig sova en hel natt utan att bli störd, vilket såklart oxå bidrar till tröttheten på kvällarna.
 
Nu är klockan i alla fall ungefär 19,30, barnen har somnat/är på väg att somna och vi ska väl försöka att hålla oss vakna en liten stund, är ju fredag och allt.. ;) Dock spelar just det inte så stor roll härnere då alla dagar känns som fredag eftersom vi är lediga men ändå.. Fredag är ALLTID fredag.. :)
 
Denna vecka har vi verkligen haft fullt upp med en massa roligheter - precis som vi vill ha det. Umgåtts med nya vänner (grannar och några som vi träffat genom skolan), vart på fest, åkte på marknad på andra sidan motorvägen, poolhäng/strandhäng med vänner m.m. Vi verkligen njuter av dagarna, tar nån massage, slappar, umgås och bara är - försöker att inte stressa med något då vi faktiskt aldrig behöver det egentligen. Men det är ganska svårt då man är en vanemänniska och tyvärr (i alla fall jag) har en tendens att "stressa på" när vi ska iväg. Men som sagt, försöker tänka till och inte göra det utan allt får ta den tid det tar. 
 
Svante har idag gått sin sista dag på Sanuk för denna gång. Har vart 4 fantastiska veckor för både honom och oss, kan verkligen varmt rekommendera att ha barnen på skolan/förskolan/barnklubb om man åker iväg på en långresa. Är ganska dyrt (7400 :- för 4 veckor) men vi tycker att det är värt det alla gånger, är verkligen ett äventyr för barnet och få leka med kompisar. Dessutom ett perfekt sätt för oss vuxna att träffa nya bekantskaper som är här på samma promiser som man själv, semester och ett avbrott från vardagen. Spelar liksom ingen roll vad man jobbar med hemma, vart man bor, ålder m.m utan alla är här under samma förutsättningar, älskart.. 
 
Taget för några timmar sedan utanför där vi bor..
 
Nu sover båda barnen, jag ska hoppa i mjukisshortsen och kanske sätta på en film som vi kan kolla på innan ögonen blir för trötta, måste ju ladda för morgondagens besök från Sverige - som vi längtar allihopa.. :) Hon har dessutom med sig smågodis (plus en massa annat) som jag längtar såå mycket efter.. 
Knäppte av några snabba kort där vi bor innan, väntade på Axel och barnen som hade tagit dagens "runda" med moppen.. haha De gör alltid det när jag ska ta en dusch, plocka undan och fixa med allt inför kvällens middag..
 
Såhär ser det ut när man kommer till oss här i Thailand, finns en reception, ett data/biblioteksrum och ett litet gym..
 Vår fantastiskt härliga pool som är hela 50 m lång..
Här kör vi sådär en 6 gånger/dag minst, längst ner på denna bild är vårt hus, man skymtar trappan upp till takterassen..
 
Ha nu en härlig fortsatt fredag och njut lite extra av att helgen är på ingång, Helena vi ses om sådär 24 timmar.. :)
Kramar från oss till er.. 
 

Kommentera här: