Stockholm - Huay Yang

Godmorgon,
Dagarna rullar på nere i byn, nu är kl 06.12 och jag njuter av lugnet innan resterande vaknar..
 
För ungefär 1 vecka sedan startade vårt äventyr på riktigt, innan har vi pratat, sparat m.m i flera år men nu var vi äntligen på väg. Lämnade Enköping 09 för att ta oss till min pappa i Knutby där vi ställt bilen. Han fick sedan skjutsa oss till Arlanda, en omväg MEN då står bilen säkert och William kan använda parkeringen hemma.
 
Blev MC Donalds innan vi passerade passkontrollen, utan pip eller genomsökning av väskor, skööönt. Lite sedvanlig shopping, solglasögon, nackkudde, leksaker m.m. Flyget lämnade Arlanda ca 15.15 så bara en kvart försenat - det körde dom in dock så vi vart en kvart tidiga. 
 
 
 
Väl på planet så fick i alla fall jag för första gången se att man utvecklat detta med att köpa dryck m.m. Kanske inte alls är nytt men Jag har då aldrig sett det innan. Man fick beställa på skärmen framför sig, även dra sitt kort där så kom dom sen ut och serverade.. Såå himla smidigt och enkelt, slippa vänta på vagnen, trängas med den när man ska på toa m.m.. 
 
Vi hade beställt med mat, den kom efter ca 1 timme, barnen ville INTE ha så note till hemresan, gör iordning massa smörgåsar, frukt m.m och ha i väskan..  Vi vuxna åt dock både vår mat OCH kidsen, inget ska slängas som ni vet.. 😂🙈 
 
Med lite annat i magen så somnade Aston efter ca halva resan, Svante höll sig tappert vaken, ganska sura/ledsna miner dock av tröttheten. Men han kom inte till ro, det var trångt, varmt och pirrade i benen. Sista 1.5 timmen somnade han som tur var.
Axel och jag sov inte någon på planet = trööötta föräldrar..
 
Väl framme gick passkontrollen  snabbt, barnen sprang runt och var allmänt "jobbiga" så en snäll kvinna vinkade oss till VIP kön.. haha Annars hade det tagit ca 1-2 timmar, nu tog det ca 15 min.. Tack för det killar, ibland är det bra att ha busiga kids.. 
 
Sedan var det minibuss i ca 5 timmar, jag sov ca 1 timme, barnen kanske 3 och Axel ingenting.. haha När vi äntligen kunde sätta nyckeln i vårt underbara hus, ca 13, hade det gått 24 timmar sen vi lämnade Vulcanusvägen. Trötta, slitna, sjukt svullna fötter (på mig i alla fall) så vart det moppen till vår favoritrestaurang för att äta lunch.. 
 
Höll oss vakna till 18 sen däckade alla (eller Svante redan 17) och sov tills dagen efter.. S sov i 16.5 timme tills jag tillslut väckte honom för att kolla så han levde och inte var sjuk.. haha
 
Nu ska jag sluta babbla, blir en lätt frukost innan mitt träningspass om 1 timme..
Kramar från oss 
 
 

Kommentera här: